Jag heter Jane Helene men svarar på alla möjliga kombinationer av de två namnen. Är född på sextiotalet då Helene var ett vanligt namn, men jag använder det till vardags.
Jag har skrivit ganska mycket genom åren men enbart givit ut noveller, både i tidningar och i bokform. De långa berättelserna har aldrig riktigt tagit fart. Jag skulle vilja få ett av alla de manus jag har klart.
Lever numera, när barnen flyttat hemifrån, med egentid som jag fyllt med sådant som är roligt. Hunden, skrivandet och akvarellerna.
För tillfället arbetar jag med olika projekt och utveckling inom Göteborgs kommun, tidigare har jag varit reseledare, chaufför, tolk, lärare ....
Romanen jag jobbar med nu är en idé jag fick när jag insåg att det finn extremt mycket glömd historia i vårt land. Jag snubblade över en artikel om en förlist båt och tanken att skriva om det kom. Just nu är båtförlisningen flyttad till sista delen av en tänkt svit. För det fanns så mycket mer under de första tjugo åren av 1800-talet att ta tag i. Första delen handlar om ett slag (litet, ganska glömt) mellan Sverige och Norge 1808. Jag har valt att berätta historien i en romantisk genre. Jag hoppas kunna få fram en bra miljöbeskrivning, information om vad som skedde på ett ganska lättsamt sätt.