Egen presentation

Egen presentation

Wennström Trygve -
Кількість відповідей: 0

Presentation

Trygve Wennström, 64 år.

För ganska precis ett år sedan gick jag i ålderspension, efter nästan fyrtio år som flygare i Linjeflyg och SAS. Nu äger jag min egen tid helt, efter att under många år sett inte minst helgerna upptagna med arbete och hotellvistelse. Ofta långt hemifrån. 

Fem vuxna och utflugna barn, fyra barnbarn. I det en gång så livliga huset bor nu bara jag och min sambo Caroline som arbetar ytterligare några år innan även hon går hem. Nyblivna båtägare tillbringar vi den tid vi kan på sjön, så länge vädret gör det roligt. Vi ser inget nöje i att bekämpa skitväder, det gjorde jag tillräckligt under mina år som flygare i framförallt Nord Norge.

Trots att jag ”alltid” har skrivit är jag ännu outgiven, det har samlats några refuserade manus i mina lådor genom åren. Min far var en verklig bibliofil och även om jag lärde mig läsa mycket tidigt, föredrog jag själv långt upp i tonåren att läsa seriemagasin framför böcker. 

Internt i SAS har jag bland annat varit fackligt aktiv, och skrivit många satiriska betraktelser av bolaget. Det har genom åren funnits ganska mycket att göra sig lustig över i branschen i allmänhet och bolaget i synnerhet. Ironi och sarkasm ligger ofta nära ytan när jag skriver, om jag inte passar mig blommar det lätt ut. 

Arbetet har tidigare hindrat mig från alla typer av kurser eller deltagande i regelbundet återkommande aktiviteter. Mina arbetstider var milt uttryckt ”oregelbundna”. Att gå en kurs som den vi nu påbörjar har funnits på önskelistan länge, när jag nu skriver mitt egna schema är det således dags.

Mina förväntningar på kursen är egentligen ganska enkla, förmodligen inte heller särskilt unika. 

• Genom kursen hoppas jag bli bättre på att berätta de historier jag bär på och som vill ut. En aldrig så spännande historia kan ändå söva lyssnaren om den framförs på ett tråkigt sätt, medan en bra berättare kan ge liv till en egentligen ganska medioker historia. Jag vill bli en bättre berättare.